Monday, February 13, 2012

I'M BACK.....

assalammualaikum....
yufooooooo... dah thn br.. tp blog aku tetap x update.. bersawang jgn ckp la... last aku post kat blog ni x silap bln 12 thn lepas.. tu pun sbb nak masukkan suleimannye keje... selalunya klu thn br, org cina bersihkan rumah.. tp aku.... 'rumah' aku ni dibiarkan sj... aku x update bersebab. sebab2 aku x update blog:
  1. cerita suam-suam kuku je.. nak taip malas... jd terbiar je... (tesis aku pun x siap bertulis lg, nak merepek meraban dlm ni... huh..huh..)
  2. x de idea nak mengarang cite... 
  3. malas nak edit gambo..
  4. x cukup kaki tgn duk buat research
harap2 cukup la alasan aku nape aku x update blog aku. hehehehe.. tp sebab utama MALAS nak menulis... hehehe

meh la aku cite sikit life aku... ritu before raya cina aku blk umah... sbb rasa mcm dah lama x blk.. klu aku blk pun aku blk smpi umah nenek aku je kat puchong. bln 12 thn lps je, 2 kali aku blk puchong. 1st sbb kenduri sunat anak buah aku, 2nd plak sbb family aku ada tournament bowling (acara thnan family aku)... lain entry nanti aku cite pasal tournament bowling.. 

kebetulan plak adik aku post kat wall fb aku, yg papa aku arahkan kami semua blk.. kebetulan plak ptg tu aku call mama. mama kata papa nak buat mini tournament bowling utk family kami raya cina ni.. jd semua kena blk. papa siap pilih sapa yg jd teammate dia. papa ckp kat mama, "mama amik anak sulung, jd papa amik anak kedua. anak ketiga dgn mama, anak keempat dgn papa." bila aku dengar aku gelak je.. mcm2 ar papa ni.. nak team yg kuat je.. hehehe.. pastu aku tny mama, "abis tu abg(anak kelima)?" mama kata,kak long suruh masukkan abg dlm team diaorg sbb team diorg ada sorg ahli 'leyak', jd boleh gabung point diaorg 2 org.. hahahaha.. 

2 3 ari lps tu aku dpt call dr adik aku no 4 yg dia jatuh tangga, dia kata dia dah injured.. x tau blh score ke x nanti waktu tournamen, papa aku aku plak injured jari sbb ritu waktu training dia bersungguh2 sgt... maklumlah 1st time.. hehehe waktu tournament family, papa x join sbb papa ada mesyuarat pd hari yg sama, so papa nak training lebih awal la utk tournament akan dtg nanti sbb tu siap nak anjurkan mini tournament.. hehehehe.. kami dah cuak dah.. abislah team kami.. nmpknya bungkus ar.. terus kami protes dgn kemasukkan abg dlm team mama.. last2 abg jd 'kuyup' a.k.a lelong je.. kesian abg.. hehehe 

in the end... team kami menang jgk... http://www.emocutez.com sbb campur score 3 org... tp klu score individu, mama la yg paling terror.. 3 games, ketiga2 naik aji... blk cuti tu, aku duk umah lebih kurang 13 hari, main bowling blh kata dlm 7 kali kot... rekod br dlm idup aku main bowling 4 hari berturut.. rasa nak tanggal kepala lutut ooooo... hahahaha.. lps ni x tau la bila lg nak main..http://www.emocutez.com

aku blk jb 1hb sbb ingat ada meeting 3hb.. tp belum naik bas lg, dah tau meeting batal.. nasib aku dah beli tiket. klu beli on the spot, gerenti aku x blk lg.. hehehehe.. kebetulan plak ujung mggu tu ada one of my senior kat club dulu nak kawin.. jd blk jgk ar.. kendurinye kat bt pahat. kitaorg dtg 1 hari awl, nak tlg la dia apa yg patut.. mlm tu kami tlg minyakkan buah... pakai massage oil u.. hehehe.. wangi o... pastu tlg dia pakaikan inai blk, sbb inai dia bertapuk ckit..

pg tu plak, dia nak nikah kol 8.30, tp disbbkan tudung pashmina punya pasal, kitaorg check out dr hotel kol 8.00... skali plak, kat bt pahat org buat perarakkan maulidul rasul.. dah bnyk jln kena tutup... kena la kami pandai2 cr jln.. nasib baik kebetulan plak dpn kami kete photographer yg senior aku tu booked.. apa lg... kami follow je la... I FOLLOW.. bak kate abg jem.. http://www.emocutez.com

smpi umah dia dlm kol 8.30.. nasib tok imam x smpi lg.. sbb tok imam pun tgh berarak.. dgr kata sultan jhr pun turun sbb bt pahat jd tuan rumah utk perarakan maulidul rasul thn ni.. smpi2 je, kami nmpk dah pengantin lelaki kat luar.. pengantin laki pun one of our friend. 1 club.. diaorg ni bercinta waktu kat club dulu la.. klu x mana nak jumpa bdk mechi ngan bdk management. hehehehe.. tmbh lg 1 pasangan KKDK. hehehe

diaorg nikah pg, tgh ari tu sanding.. jd kami stay je kat umah tu... sblum ni aku ada dgr, klu org jhr ni ada kena tol. jd aku nak tgk ar.. skali tetibe aku plak yg jd bidan terjun tol gate girl... sedare senior aku ni tetibe panggil aku bila pengantin laki nak smpi dpn pintu... aku pun apa lg... sama2 la berdiri dpn tu.. dpt 1 sampul.. kwn pengantin laki siap kena bg pantun lg kat mak cik yg ketua tol kitaorg. hehehe... letih gile kot hari tu... tp happy sgt sbb dpt tgk 2 org yg aku kenal telah bersatu dlm majlis yg sgt meriah... klu tgk pelamin diorg nmpk simple je tp sgt menarik... pengantin cantek.. mknan sedap... door gift yg comel.. dan layanan yg superb.. http://www.emocutez.com

TAHNIAH KAK ANEM & FAREEZ... semoga berkekalan hingga akhir hayat... بارك الله.. 

ok la... nanti2 bila aku rajin lg aku update ye.. thn bila tu entah la. hehehe http://www.emocutez.com

No comments:

Post a Comment