Tuesday, June 28, 2011

12.12.2010

apa ni??? 12.12.2010?? skrg kan dah 28.6.2011?? ni taun lepasnye.... http://www.emocutez.com hehehehehe... jgn confuse.. ni la benda yg aku nak cite tp x de masa nak taip, so bila tetibe rajin ni aku pun post la.  

cantikkan tarikh ni??? hehehehe.. tarikh ni tarikh kenduri yg agak besar bg keluarga kitaorg.. eh..eh.. jgn salah paham plak tau.. x de sape yg tunang atau kawin waktu kenduri ni.. actually kitaorg buat kenduri sunat dan kenduri arwah utk datuk aku. disebabkan kitaorg dah lama x buat kenduri besar, lama jgk la kena planning kenduri ni. aku pun ada terlibat jgk dlm first meeting tuk kenduri ni. waktu meeting tu, klu blh kami nak buat kelainan ckit dari segi menu..

waktu perbincangan tu, masing2 dah dpt tugasan. aku pun termasuk salah seorg yg dipertanggungjawabkan dlm kenduri tu.. aku kena uruskan menu AYAM GORENG MADU.. sbb aku yg suggestkan menu tu so aku la yg kena uruskan. Before kenduri, 2 kali aku buat testing. alhamdulillah… berjaya jgk resepi aku tu. hehehehehe.. pak usu aku yg before ni susah nak mkn ayam goreng sbb x de gigi, blh mkn berulang2 kali tanpa susah hati sbb sakit gusi. hehehehehe…

klu ikut perancangan aku, aku nak perap ayam tu dlm area kol 5 pagi hari kenduri tu, tp disbbkan mlm tu aku tido pun lmbt so lmbt la bgnnya.. kol 7 br ayam aku mula diperap. nasib ada backup plan, so x de la lari sgt timing aku.. sepjg kenduri tu, tmpt aku kat bwh pokok rambutan.. duk menggoreng ayam. tp ada la jgk aku lari2 kejap g kat dpn.. klu x, x merasa aku kambing panggang. hehehehe.. rutin kenduri bagi Keluarga 82 mesti ada sambutan birthday ahli keluarga.. after sambutan birthday, papa dgn mama ada sponsor goodie bag utk ahli Keluarga 82.. dlmnya isi yg paling best.. susah nak dpt tu... belacan dgn kopi mai dr Kedah. hehehehehe..  dgn adanya rutin2 cam gini merapatkan lagi hubungan kekeluarga kami. kat bwh ni gambar2 sekitar hari kenduri:    

(1) Org sunat before g klinik. siap naik pelamin lg.  (2) Bergambar 2 org datuk dan ayah.  (3) Br blk dr klinik. muka confuse x ingat sbb dia sebenarnya x tau apa maksud sunat.  (4) Masih confuse dgn keadaan dia skrg.

sekitar majlis

jgk sekitar majlis. gambar yg last tu, 1 of my cousin yg byk tlg waktu mengoreng.. hehehehe.. time kasih kak long...

hidangan utk upacara sambut birthday... resepi rahsia tu.. sponsor by mak long aliah

birthday 1

birthday 2

birthday 3 (gambar 1st tu sebenarnya birthday bdk sunat, tp br 2 hari sunat, takut bentan, bonda dia suap kat ayah dia)

birthday 4

birthday 5..... semua ni mangsa2 kena suap dpn org ramai.... hehehehe... HAPPY BIRTHDAY SEMUA...

ni la kambing panggang yg aku katakan tu..... beratur pjg nak amik kambing ni... wa ckp lu..

ptg tu aku terbaring... sbb sakit kepala punya pasal. mana taknya, cuaca agak panas, aku plak x jamah nasi dr pagi pastu asyik minum air ais je.. tp kenangan... sbb lama dah tak buat kenduri besar2 camni..

No comments:

Post a Comment