Saturday, February 26, 2011

semua bercampur jd 1....

Assalammualaikum.... Selamat pagi.... 

em... aku x tau la nak describe apa yg aku rasa... meh kite start 1 per 1....

No 1:
skrg ni hidup aku blh dikatakan upside down (betul ke term yg aku guna ni??? lantak aar...). org bekerja siang hari tp aku tido di siang hari.. org tido di mlm hari, aku berjaga di mlm hari.. serabut tol la... aku cuba tuk jd normal blk, tp x blh. sbb ada je yg nak bermsg waktu aku ngah tido. aku ni pantang tol klu terjaga lepas kol 12, gerenti mata jd segar.. 

No 2:
nak sesgt buat keje tp idea terhad... semua ada dlm pale otak ni tp bila aku dah start menulis, terus stuck.. ish.. aku x suke situasi cam gini.. mungkin sbb x de tekanan ko.. (bapak ar statement.. ni mesti nak tggu last2 minit).. IDEA oh IDEA!!!! mengapakah kau x mengungjung tiba????? 

No 3:
i got call from my papa yesterday morning (morning ke klu dah kol 12).. papa siap perli aku lg, "awal ka'u bgn ngah???" hehehe.. papa call sebab suruh aku pujuk adik aku coz smlm dia nye result RMI dah kuar. doc yg rawat dia bgtau dianye saraf bengkak so nak operate x blh, jd doc tu suruh dia jgn buat kerja berat. lps tu aku pun call la dia konon2 nak sedapkan hati dia.. mula2 tu ok, tp bila tetibe dia cite yg duit dia hilang, aku mula menyirap.... bkn sikit tau 250 HINGGIT belum masuk ngan duit2 ringgit yg lain and syiling... dia ni mmg pandai buat aku marah tau.. 250 hinggit tu blh buat mkn sebln tau.. dah la sblum ni aku duk cite pasal masalah duit tetibe dia cite pasal duit dia plak hilang.. pastu plak dia bgtau yg duit belanja dia skrg tinggal 400 je la... tu pun duit aku yg dia nak pulangkan blk.... ADOI MAK..... lagi menyirap... td aku call dia ckp baik2 terus tukar nada marah. pg tu mood aku tgh baik terus tukar jd sgt tah hapa2.. terus aku masuk bilik air p mandi. sbb klu aku makin layan marah aku, setan makin suke... SABAR...SABAR... mungkin dugaan buat aku...

No 4:
setelah berlaku masalah mcm ni, aku asyik terpikir2 je... aku ada 2 solution yg aku terpikir skrg
  1. aku nak keje masa cuti semester nanti. blh jgk tlg family aku mengurangkan beban skrg ni. dah la x lama lg sorg lg adik aku nak smbg belajar... 
  2. solution yg ke-2 ni mungkin x dpt approval dr mana2 pihak tp aku juz terpikir je... aku tangguh pengajian sementara semua kembali stabil br aku smbg blk...

bila aku pikir2 blk mungkin ni la org kata dugaan masa smbg belajar, klu berjaya harungi aku akan dpt kecapi kejayaan yg cukup manis.. tp adakah aku kuat untuk menghadapi??? 
BERILAH AKU PERTUNJUK YA RABI.....

1 comment:

  1. sekali aku tampo muker ko mmg bedamar laaaa~ aku bace stori sedih medih perit maung ko ni... tp post kt bawah n seterus nye... mcm shiyallll jerk!!! jahanam betoLL!!! boley ko nyanyi2 ek??..

    p/s: ko tmbah laaa post seterus nye... ini tidal adil.. tidak adil... tidak adil bg kuuu~ ahaahah

    alaaaaaaaa~ setended la embun!.. sumer kiter planning bayeekkk punye... but in d end??... atau pown in de middle??? misti ade d0gaan!... aku pnyer pedih2 sengal2 maung pown sini laaa aku salur... tp no extended intention... pown!... abes situu jaaa!!!

    so!!! jom!! fight untill da last breath!!! kemon laaaa~~ ko kn kental!!!!

    ReplyDelete